Beställning till Leverans
(Så här går det till, steg för steg, när man beställer från Rabb-it)

1.) Kunden skall läsa leveransvillkoren innan en ny beställning skickas. Villkoren kan ändras med tiden, så var alltid noga med att läsa igenom dem inför varje nytt beställningstillfälle.

2.) Kunden skickar in sin beställning.

3.) Jag försöker att skicka svar inom 48 timmar, förutsatt att beställningen innehåller all nödvändig information som behövs för att behandla kundens order. Om man inte fått något svarsmejl inom 48 timmar bör man kontrollera att man skrivit med all nödvändig information i ett (1) och samma mejl. Observera att det inte går att beställa från en mejl och få svarsmejlet skickat till en annan. Jag svarar endast på beställningen till den mejladress som beställningen skickats ifrån. Jag svarar inte heller på beställningar som sänds i flera mejl. Beställningen skall skickas tillsammans med all begärd information i ett (1) och samma mejl.

4.) Efter att kunden mottagit vårt svarsmejl med information om produkterna finns i lager, pris samt inbetalningsrutin skall inbetalningen göras till vårt Bankgiro, IBAN eller PayPal inom 3 dygn. Betalningar som görs via PayPal når oss direkt, betalningar som görs från Sverige når vårt Bankgiro på 2 vardagar, IBAN-betalningar från utlandet tar upp till 5-7 vardagar. Om ingen betalning nått oss inom utsatt tid raderas beställningen. Vill man som kund fortfarande beställa är det fritt fram att skicka en ny beställning, men betala ALDRIG efter 3 dagar eftersom jag då inte kan garantera att dina varor finns tillgängliga längre eller kommer att hinna skickas inom utlovad leveranstid. Observera alltså att vår leveranstid på 15 vardagar inte gäller om inbetalningen görs för sent. Skicka därför istället en ny beställning och invänta nytt svar från oss.

Om man behöver kontakta oss i beställningsärendet så ta alltid med hela mejlhistoriken från beställningen. Detta gör att jag slipper leta upp information i flera olika mejl och kan därför ge dig ett snabbare svar.

5.) När jag ser att kundens betalning kommit in hamnar kunden i kön och den och andra kunders beställningar sys och skickas i turordning. Leveranstiden är upp till 15 vardagar från dess att betalningen kommit in. Detta betyder inte att det alltid tar så lång tid, för det mesta skickas beställningarna snabbare än så, men räkna ändå med att det kan ta upp till 15 vardagar. Jag kan inte ge något annat preliminärt leveransbesked via mejl. Alla beställningar hanteras i tur och ordning beroende på vem som betalat in först osv. Skulle något oförutsett ske som gör att leveranstiden drar ut ytterligare meddelas man om detta via mejl. Man kan när som helst ångra sin beställning och få summan återbetalad. Jag återbetalar dock ingen förbrukad fraktkostnad, transaktionskostnad eller liknande.

6.) Kunden tar emot beställningen. Försändelsen skall kontrolleras direkt. Skador på paketet/emballaget skall reklameras till postombudet omgående. Reklamations- bytes- och ångerrätten är giltig i 14 dagar från dess att man mottagit sin beställning. Ta alltid kontakt med mig via mejl och invänta svar innan du skickar tillbaka något. Vid byte och ånger står kunden själv för returfrakten och frakten på de nya varor som skall skickas ut. Kvittot måste alltid skickas tillbaka med de produkter man önskar reklamera, byta eller returnera. Men börja med att kontakta mig via mejl så får du ytterligare instruktioner samt returadress.