Leveransvillkor

Information och personuppgifter som begärs vid beställning och som beskrivs på sidan
"Hur du beställer" på hemsidan skall alltid finnas med i alla beställningar. Fullständig mejlhistorik angående en beställning skall vara kvar om man tar mejlkontakt i ett beställningsärende.

Betalning:
Betalning skall ske inom 3 vardagar från dagen då svarsmejl skickats ut. Om ingen betalning görs inom denna tid kommer din beställning att raderas och varorna blir tillgängliga för andra. Var noga med att aldrig betala in efter dessa 3 vardagar. Om du inte hinner betala inom tre vardagar så skicka en ny beställning och vänta på svar innan du betalar in!

Det finns inget krav på inbetalning efter att man skickat en beställning, men inga beställningar skickas utan full mottagen betalning. Om man vid upprepade tillfällen skickar beställningar som aldrig kommer längre än till beställningsfasen kan beställningar från dessa personer komma att prioriteras bort.

Leverans/leveranstid:
Så fort betalningen kommit in påbörjas leveransprocessen. Beställningen sys, packas och skickas inom 15 vardagar räknat från datumet då full betalning kommit fram.
_________________________________________________________________________________

OBSERVERA!
Ingen individuellt beräknad leveranstid kommer att ges via e-post. Upp till 15 arbetsdagar gäller på alla beställningar!!
_________________________________________________________________________________

Alla beställningar skickas som brev. Vill du ha din beställning skickad med Rek. för att kunna följa beställningen med hjälp av kollinummer tillkommer REK-avgift. Meddela detta i din beställning så skickas uppgifter om pris för denna tjänst i vårt svarsmejl.

Större beställningar kan behöva skickas som paket. Vi sänder då paketet med post eller Bussgods beroende på vilket ombud som finns på din ort. Du som kund meddelas i sådana fall om vilket i svarsmejlet vi skickar ut för din beställning. Priset påverkas dock inte för dig som kund.

Observera att det i extremfall kan hända saker som påverkar leveranstiden. Exempel på detta kan vara om något verktyg i produktionen går sönder och måste bytas ut, längre strömavbrott, datahaveri, sjukdom eller olycka. Du kommer i sådana fall att meddelas om detta så snart som möjligt.

Byte:
Du har alltid rätt att byta om du inte skulle vara nöjd, förutsatt att varan är oanvänd, hel och ren. Byte skall meddelas inom två veckor från mottagandet. Byte kan endast ske om varan är i oförändrat skick. Selar och koppel får provas men inte vara använda. Eventuell päls skall plockas bort. All fraktkostnad betalas av köparen.
Tag alltid kontakt via mejl och invänta svar innan du returnerar något.

Ångerrätt:
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varorna, förutsatt att varan är oanvänd, hel och ren. Retur skall meddelas inom två veckor från mottagandet. Retur kan endast ske om varan är i oförändrat skick. Selar och koppel får provas men inte vara använda. Eventuell päls skall plockas bort. All fraktkostnad betalas av köparen.
Tag alltid kontakt via mejl och invänta svar innan du returnerar något.

(Bytes- och ångerrätten gäller inte för specialbeställda/måttbeställda varor)

Reklamation:
Har du fått en felaktig vara skall den reklameras inom 14 dagar från dess att du mottagit den. Produkter med skador som uppkommit efter det att du mottagit dem kan ej reklameras. Kolla därför igenom din beställning noga när du mottager den så att inga fel eller brister finns.
Tag alltid kontakt via mejl och invänta svar innan du returnerar något.

Skador på emballage skall meddelas till leveransombudet. Du ansvarar själv för beställningar som skickas som förstaklassbrev med posten. För tilläggstjänster som rek tillkommer REK-avgift. För mer information om pris på dessa tjänster kontakta mig via mejl innan du skickar en beställning.

Personuppgifter:
Rabb-it samlar personliga uppgifter om sina kunder när en order läggs, dvs. namn, adress, ev. telefonnummer samt e-mejladress. Dessa uppgifter sparas och är nödvändiga för att vi ska kunna genomföra leverans, samt för att kunna ta kontakt med kunden om något problem skulle uppstå. Vi lämnar inte dessa uppgifter vidare till tredje part och vi följer Personuppgiftslagen